Tuesday, May 12, 2009

Bos tersyg

ntah nape tibe2 aku nak cite psl bos aku. dia ni bagus orgnya, tp kdg2 tu rase nak mengamuk pun ade klu dia wat prangai sengal dia tu. Ikuti sketsa yg berlaku xlama dulu antara aku ngan bos tersyg.

"Zull!!!" bos memggil aku dr bilik dia.
Aisey, mampus aku. Len macam je tone suare dia. pas ketuk pintu aku masuk ngan muke seposen. Konon tgh tension wat keje, dgn harapan dia xmarah aku kaw2 la.
"Aritu aku ade suro ko hntar bank confirmation untk compny xxx kan? Ko anta untk bape tahun?"
Adoi. Ni yg aku lemah ni. Tnya soalan bnda yg da lepas 2-3 bulan. Mana nak ingat.
"Aaaa, dr thn 2002-2005."ujarku yakin.
"Hish,Ki**k la ko ni.Kan aku da ckp anta smpai taun 2007. Tension la aku ko wat prangai camni. Xkan tu pun aku nak ulang byk kali? Bleh mampus aku mlayan sikap ko ni..prang prong pranng..dah.g wat keje."
aku pon kua ngan muke toya. Spvisor aku juz mandang ngan prasaan simpati. Bdk len sume da kecut.
Actlly aku xbrape ingat psl bnda tu so, aku bkk blk file dlm folder. Hah.mmg sah smpai thn 2005. Tu pun mmg dia yg suro. Disebabkn mls nak cari gaduh (poyo) aku trus duduk kat tmpt aku n termenung tgk working paper yg xsiap lg smbil berangan2 tgh blasah bos. X sampai 5 min berangan bos kua dr bilik then trus duduk kat sblah meja aku. Time tu sblah aku xde org duk lg. Meja ngan krusi pun br sampai coz ade staff br nak masuk.
"Apela org yg wat meja nih.Ade ke letak laci kat blah kiri.Kan da susah nak bukak smpai kene silang2 tgn plak." die tibe2 memulakan bicara. Aku wat xtau je.tgh panas. Ala. lgpun ape susahnye. Bukak je la laci pakai tgn kiri. Sengal.
Menyedari x dilayan, dia brtanya lg smbil tersengih, "weh, awek ko cane?sihat?"
"Dia ok je encik" jwb aku smbil menekan2 kalkulator untk mengira pratusan kebarangkalian aku akn menumbuk org kat sblah ni.(lg poyo).
"Emm..btul ke ko anta smpai thn 2005?"dia straight to the point.
"Haah.encik yg suruh ari tu"aku jwb ngan yakin.
"Haa.ye la. Br aku ingat. Lgpun aku yang sain kan.Em.xpelah" dia trus blah msk bilik.
Huish. Time tu rase nak pedigree je mamat tu. Da maki aku sedap2 br tau dia silap. Satu lg prangai bos aku ni, klu dia tau dia da wat silap, dia xkan say sori scara open. Dia akan wat secara tersirat. Kiranye td wat2 borak ngan aku tu tnda nak mintak maap la tu. Cait..





1 comment: